loading...

نيازمندي پيام سرا

اکثر ما حداقل یکبار به شمال رفته ایم اگر هم نرفته باشیم از جاده و مسیر آن عبور کرده ایم. وقتی حرف از سفر کوتاه مدت می شود اولین چیزی که به ذهنمان می رسد شمال اس

بازدید : 829
دوشنبه 22 دی 1399 زمان : 14:35

اکثر ما حداقل یکبار به شمال رفته ایم اگر هم نرفته باشیم از جاده و مسیر آن عبور کرده ایم. وقتی حرف از سفر کوتاه مدت می شود اولین چیزی که به ذهنمان می رسد شمال است. شاید به خودتان بگویید کجای شمال برویم بهتر می باشد؟ رامسر، نور، نوشهر، چالوس، ماسوله، لاهیجان و بندر ترکمن از زیباترین مناطق شمال می باشند و پیشنهاد می کنیم برای رفتن به شمال یکی از این شهرهای زیبا را انتخاب کنید.

سوال بعدی این است که چه فصلی را برای رفتن به شمال انتخاب کنیم؟

اوایل بهار تا اواخر تیر بهترین زمان برای رفتن به شمال است چون طبیعت سرسبزش شما را به خودش جلب می کند. البته اگر دوست دارید روزهای بارانی و پوشیده شده از مه را تجربه کنید می توانید فصل پاییز را نیز انتخاب کنید.

سفر به شمال ایران

حالا که حرف از سفر شد اولین چیزی که ذهن هر آدمی را درگیر می کند هزینه سفر و اقامت در آن شهر است. باتوجه به وضع اقتصادی الآن که ممکن است کمی بودجه سفرها را کاهش داده باشد همه ما دوست داریم با کمترین هزینه سفر کنیم،

جاده های شمال ایران

جاده شمال همیشه برای ما خاطره ای از جاده پرپیچ و خم چالوس رو زنده میکنه، ولی جاده های دیگر هم زیبایی های متفاوت خودشون را دارند مثل جاده هراز و جاده فیروز کوه و... .

جاده هراز یکی از زیباترین و تاریخی ترین جاده ها بعد از جاده چالوس است و خطر کمتری نسبت به جاده چالوس دارد ولی اگر انتخاب شما جاده چالوس باشد راننده وظایف بیشتری دارد چون باید به پیچ و خم جاده توجه بیشتری داشته باشد اما جاده فیروزکوه دارای سه لاین رفت و برگشت مجموعاً ۶ لاین است و نسبت به این دو جاده ایمن تر است.

شمال ایران

اقامت در شمال ایران

نوبتی هم که باشد نوبت می رسد به انتخاب محل اقامت که با توجه به قبل خیلی کار راحتی شده است شما در خانه نشسته اید و ویلا و خانه ای که مدنظر دارید را با بهترین شرایط و بهترین امکانات اجاره می کنید.دیگر نگران این نیستید که وقتی به مقصد رسیدید دنبال اجاره ویلا باشید.اگر با دوستان یا خانواده شمال کشور را برای سفر انتخاب کرده اید می توانید یک ویلایی که طبق سلیقه تمام اعضا است را انتخاب کنید و از گذراندن وقت در آن ویلا لذت ببرید. رنتی جا یکی از معتبرترین سایت های کشورمان است که ویلاهایی لوکس و ارزان قیمت را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، از همین رو جهت اجاره ویلا در شمال می توانید به این سایت مراجعه کنید و ویلای مدنظرتان را رزرو نمایید.

یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت در شمال کشور انتخاب یک کلبه چوبی در میان جنگل است.گذراندن وقت در این کلبه های چوبی بسیار رویایی است که می توانید سفری خاطره انگیز برای خود و دوستانتان بسازید. تصور کنید وقتی از کلبه بیرون را نگاه می کنید همه جا را مه گرفته و باد خنکی صورت شما را نوازش می کند.

و یا تصور کنید ویلایی که در اختیار دارید به سمت دریا باشد و صبح دل انگیزتان را با صدای دریا و صبحانه محلی و چای ایرانی شروع کنید و فقط چند قدم با دریا فاصله دارید. ویلاهای مختلفی در شمال است که با توجه به بودجه و اهدافی که از سفر دارید را می توانید آن را رزرو کنید.
شمال ایران

پیشنهادهای خوش گذرونی شمال ایران

روز اول جنگل

امکان ندارد شمال بروید و جنگل نروید چون یکی از قشنگی های شمال جنگل های سرسبزش است مخصوصا اگر یک روز را اختصاص بدهید برای خوش گذرونی در پارک جنگلی های تجهیز شده به آلاچیق ها که برای اقامت خانوادگی بسیار هم مناسب هست. یکی از لذت بخش ترین کار ها در جنگل خوردن چای ایرانی هیزمی زیر باران در جنگل های سرسبز شمال است. پس یکی از نزدیکترین جنگل ها را انتخاب کنید بروید چادر بزنید و یک آتش کوچکی راه بیندازید و میتوانید برخلاف رسوم همه ما ایرانی ها که معمولا در جنگل جوجه کباب درست میکنیم، ماهی کبابی هم نوش جان کنید و در کنار عزیزانتان یکی از روزهای قشنگ زندگیتان را بسازید. می توانید با انداختن عکس های خاطره انگیز آن لحظه را ثبت کنید و بعدها یادگار بسیار خوبی از آن سفر باشد.
شمال ایران

روز دوم دریا

دریا همیشه برای اکثر افراد معنی آرامش را می دهد. پس اگه شما هم از اون دسته افرادی هستید که به دریا علاقه دارید این را در نظر بگیرید که ویلا یا هتلی را که می خواهید اجاره کنید نزدیک دریا باشد و یا می توانید کنار دریا چادر بزنید یک روز خود را در کنار دریای زیبا بگذرانید و کمی آرامش بگیرید و از صدای دریا و پرنده های دریایی لذت ببرید. یکی از لذت بخش ترین کارهایی که می شود در کنار دریا انجام داد قدم زدن بر روی ساحل و جمع کردن صدف های زیبا است.
شمال ایران

بازار گردی در شمال ایران

هنوز وقت دارید یعنی اگر هم وقت نداشتید مجبورید که بمانید چون نوبت سوغاتی و خوراکی های خوشمزه شمال است که نباید از دستش بدهید. البته می دانید که خانم ها روی این موضوع حساس هستند پس ،از مراکز خرید غافل نشوید. پیشنهاد می کنم حال و هوای صبح زیبا و دل انگیز بازارچه های محلی شمال را از دست ندهید، شلوغ بودن و رنگ و بوی سبزی محلی و انواع مرکبات و ماهی تازه است، که این بازارچه ها را قشنگ تر و صبحتان را دل انگیزتر می کند.
شمال ایران

سوغات شمال ایران

عضو جدا نشدنی در سفر خرید سوغات آن شهر است، مخصوصا سوغاتی های شمال ایران که هرکدام خوشمزگی و زیبایی های خود را دارد،برنج و چای که از معروف ترین سوغاتی های شمال است و هرکدام عطر و طعم خوب خود را دارد ولی زیتون پرورده و رب انار و کلوچه داغ که دیگر جای خود را دارد. سبدهای حصیری یکی از بهترین سوغاتی هاست چون سالیان سال می ماند و جز یادگاری هایی از سفری که به شمال داشتید می باشد.
شمال ایران

تفریحات شمال ایران

ما در دوران بچگی شمال را بخاطر دریا و جنگل دوست داشتیم ولی الان علاوه بر جنگل و دریا سرگرمی های دیگری هم دارد.

اگه از ارتفاع نمی ترسید تله کابین را از دست ندهید. و از اون بالا از منظره زیبای سرسبز شمال لذت ببرید.

اسکی روی آب ، پاراسل،جت اسکی، شاتل و بنانا و فلای بورد جز تفریحات دریایی شمال است که میتوانید سرگرم بشوید البته اگر فوبیای دریا نداریدشمال ایران

رستوران گردی در شمال ایران

غذاهای شمالی طرفدارهای زیادی دارد حتی افرادی را داریم که بخاطر غذاهای شمالی به شمال می روند.انتخاب یک رستوران لاکچری و غذای شاهانه و یا یک رستوران محلی در یک محیط دنج با توجه به هزینه ها به انتخاب شما است. گاهی وقت ها طعم یک غذای ارزان محلی خیلی لذت بخش تر از یک غذای لاکچری است و باعث ثبت خاطراتی فراموش نشدنی از سفرتان می شود.

شمال ایران

امیدواریم خاطره انگیزترین سفرتان را در کنار دوستان و یا خانواده تان در دنج ترین ویلایی که با بهترین قیمت اجاره کرده اید را داشته باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 116
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 30
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 218
  • بازدید ماه : 1346
  • بازدید سال : 9694
  • بازدید کلی : 60270
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی