loading...

نيازمندي پيام سرا

كريستيانو رونالدو دوس سانتوش آويرو (پرتغالي: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ تلفظِ پرتغالي اروپايي:[kɾiʃˈtjɐnu ʁoˈnaɫdu]؛ زادهٔ ۵ فوريهٔ ۱۹۸۵)، كه عموماً ب

بازدید : 368
11 زمان : 1399:2

كريستيانو رونالدو دوس سانتوش آويرو (پرتغالي: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ تلفظِ پرتغالي اروپايي:[kɾiʃˈtjɐnu ʁoˈnaɫdu]؛ زادهٔ ۵ فوريهٔ ۱۹۸۵)، كه عموماً با نام كريستيانو رونالدو شناخته مي‌شود، بازيكن فوتبال اهل كشور پرتغال است كه در پست مهاجم براي يوونتوس و تيم ملي پرتغال بازي مي‌كند.

كريستيانو رونالدو دوس سانتوش آويرو (پرتغالي: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ تلفظِ پرتغالي اروپايي:[kɾiʃˈtjɐnu ʁoˈnaɫdu]؛ زادهٔ ۵ فوريهٔ ۱۹۸۵)، كه عموماً با نام كريستيانو رونالدو شناخته مي‌شود، بازيكن فوتبال اهل كشور پرتغال است كه در پست مهاجم براي يوونتوس و تيم ملي پرتغال بازي مي‌كند.

نام كامل: كريستيانو رونالدو دوس سانتوس آويرو

نام مستعار: پديده

مليت: پرتغال

باشگاه: يوونتوس

تاريخ تولد: 5/2/1985

سن:35

محل تولد: فونچال، ماديرا، پرتغال

پست: مهاجم

قد: 187 سانتي متر

وزن: 83 كيلوگرم

شماره پيراهن در باشگاه: 7

شماره پيراهن در تيم ملي: 7

پاي تخصصي: راست

وب سايت رسمي: www.cristianoronaldoofficial.com

زندگي

كريستيانو رونالدو در شهر (فانچال) در منطقه (ماديرا) در كشور پرتغال به دنيا آمد. مادر (ماريا دولورس داس آويرا) و پدرش (خوزه دينيس آويرا) بود. او يك برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌هاي (الما) و (كاتيا) دارد. آخرين اخبار ورزشي را با ما باشيد.

نام رونالدو در كشور پرتغال نام رايجي نيست ولي پدر و مادرش به خاطر (رونالد ريگان) رييس‌جمهور آمريكا نام او را رونالدو گذاشتند زيرا ريگان هنرپيشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. او تاكيد مي‌كند اين نامگذاري اصلا دلايل سياسي نداشته است.

پدر رونالدو، به دليل بيماري كبد ناشي از اعتياد به الكل، در سپتامبر ۲۰۰۵ و زماني كه رونالدو ۲۰ سال داشت، درگذشت. رونالدو اعلام كرده كه الكل نمي‌نوشد و خبر روزنامه ديلي ميرر مبني بر مصرف زياد الكل در هنگام بهبودي مصدوميتش در ژوئيه ۲۰۰۸، افترا بوده است. اخبار پرسوليس تهران را ار دست ندهيد.

در اكتبر ۲۰۰۵، يك ماه پس از مرگ پدرش، رونالدو به اتهام تجاوز جنسي به زني در هتلي در لندن بازداشت شد و با قيد وثيقه آزاد شد. رونالدو اين اتهام را تكذيب كرد و در نوامبر ۲۰۰۵، كريستيانو رونالدو در اسكاتلنديارد به دليل «ناكافي بودن مدارك» از اين اتهام تبرئه شد. رونالدو در بيانيه‌اي اعلام كرد: «من هميشه قوياً بر بي‌گناهي‌ام تأكيد داشته‌ام و خوشحالم كه اين ماجرا به پايان رسيد تا بتوانم روي بازي كردن در منچستر يونايتد تمركز كنم.»

رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ پدر شد. پسر رونالدو، كريستانو ناميده شد و خانواده‌اش، نام مستعار كريستيانينو را بر روي او گذاشتند. او در ايالات متحده به دنيا آمده و رونالدو اعلام كرد كه حضانت كامل وي در اختيار اوست. رونالدو هرگز به صورت عمومي هويت مادر پسرش را فاش نكرده است.

رونالدو در سال ۲۰۱۰ رابطه‌اي را با ايرينا شايك آغاز كرد. اين زوج در ژانويه ۲۰۱۵ به رابطهٔ خود پايان دادند. رونالدو در سال ۲۰۱۵ پس از قطع رابطه با ايرينا شايك رابطه‌اي را با لوسيا ويالون مجري و گزارشگر تلويزيوني در اسپانيا آغاز كرد.

كريستيانو رونالدو يك مسيحي كاتوليك است.

او پس از سونامي ۲۰۰۴ در اندونزي و زنده پيدا كردن پسري كه پيراهن تيم ملي پرتغال را بر تن داشت يك خانه براي او خريد. نام اين پسر مارتونيز است و هم اكنون در تيم اسپورتينگ ليسبون بازي مي‌كند.

كريستيانو رونالدو وقتي سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز كرد. وقتي در شش سالگي به مدرسه رفت ديگر علاقه‌اش به ورزش كاملا نمايان شده بود. او در آن زمان عاشق تيم (بنفيكا) بود و جالب است كه بعدها به تيم رقيب آن يعني (اسپورتينگ) پيوست.

رونالدو ابتدا براي يك تيم آماتور به نام «آندورنيا» بازي مي‌كرد زيرا پدرش در آن باشگاه شاغل بود. در آن زمان رونالدو تنها هشت سال داشت.

در سال 1995، يعني در ده سالگي، «كريستيانو رونالدو» كم‌كم در پرتغال كسب شهرت مي‌كرد و آهسته آهسته تبديل به نامي آشنا در ورزش فوتبال مي‌شد. به طوري كه دو تيم برتر شهر ماديرا در پي امضاي قرارداد با او بودند. ا استقلال را در آبشار 24 آنلاين پيگري كنيد.

بازي در منچستر يونايتد

كريس رونالدو با بازي در مسابقات زير هفده سال يوفا براي تيم «اسپورتينگ ليسبون» مورد توجه «جرارد هولر» سرپرست وقت تيم ليورپول قرار گرفت. در آن زمان او تنها شانزده سال داشت و به همين خاطر ليورپول از خريد او صرف نظر كرد، ولي همين موضوع سبب شد كه رونالدو به چشم «سرالكس فرگوسن» بيايد.

در تابستان 2003 او در بازي برابر تيم منچستريونايتد به خوبي توانايي‌هاي خود را در معرض تماشا قرار داد و نشان داد كه مي‌تواند در دو جناح بازي كند. بعد از بازي، اعضاي تيم منچستريونايتد همگي از يك استعداد درخشان سخن مي‌گفتند. آنها معتقد بودند بهتر است در آينده در كنار اين جوان باشند تا مقابل او. فرگوسن اين جوان را مي‌خواست. او مي‌خواست از رونالدو به جاي ديويد بكهام كه به تازگي به رئال مادريد پيوسته بود بهره ببرد و بدين ترتيب كريستيانو با قيمت 24 ميليون و 12 هزار پوند رهسپار تيم منچستريونايتد شد.

رونالدو در ابتدا با پيراهن شماره هفت ظاهر شد ولي با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هايش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد. انتظاراتي كه از شماره پيراهن او نشات مي‌گرفت. او ترجيح مي‌داد پيراهن شماره 27 را بپوشد، زيرا در اسپورتينگ نيز همين شماره را مي‌پوشيد، رونالدو در مصاحبه‌اي با نشريه «ايونينگ نيوز» گفت: "منچستريونايتد هميشه براي كمك به من حاضر است و هميشه از من حمايت مي‌كند. من بايد اين را جبران كنم".

رونالدو تا سال ۲۰۰۹ با منچستري‌ها هم‌بازي بود و چندين بار جام حذفي و ليگ برتر انگلستان را با آنان فتح‌كرد.

رئال مادريد در تابستان سال ۲۰۰۹ با قراردادي ۹۴ ميليون يورويي، با كريس به توافق رسيد و ركورد گران‌قيمت‌ترين فوتباليست جهان را شكست.

او با استعداد خاصي كه در بازي فوتبال دارد موفق شد تا در فصل ۱۱ در سال ۲۰۱۰ ركورد ۴۰ گل تلمو زارا و ۳۸ گل هوگو سانچز در يك فصل رئال را بشكند. همچنين او موفق شد تا با زدن ۵۱ گل در يك فصل، ركورد تاريخ باشگاه كه دست فرانس پوشكاش با ۴۹ گل بوده را به دست بياورد. اين را هم همه طرفداران فوتبال مي دانند كه رونالدو برترين گلزن تاريخ رئال مادريد در لاليگا است.

رونالدو همچنين اولين بازيكن در تاريخ لاليگا است كه در زمين حريف موفق به زدن ۵ گل شده‌است. او پس از ليونل مسي دومين گلزن برتر تاريخ لاليگا است. همچنين ركورددار گلزني در تاريخ رئال مادريد است. او با ثبت ۳۶ هت تريك، به همراه مسي ركوردار هت تريك لاليگا نيز هست. همچنين با زدن ۱۱۹ گل در ليگ قهرمانان اروپا ركورددار گل زده‌است.

رونالدو اين موفقيت را هم كسب كرده است كه در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ ليگ قهرمانان اروپا با دو گلي كه در مرحله يك ‌هشتم نهايي رقابت ‌ها در بازي برگشت در مقابل شالكه زد، ركورد رائول و ليونل مسي را شكست و با زدن ۷۸ گل ركورددار گل تمام رقابت‌ هاي اروپايي شد. رونالدو با اين دو گل با ۷۵ گل زده به صورت مشترك به همراه ليونل مسي ركورددار گل ليگ قهرمانان اروپا شدند.

در رده ملي نيز، تيم ملي پرتغال به رهبري كريستيانو رونالدو در حالي كه پيش از شروع مسابقات يورو ۲۰۱۶ كمتر شانسي براي قهرماني داشت، درنهايت موفق شد به عنوان قهرماني اين رقابت ها دست يابد و به بزرگ ترين افتخار تاريخ اين كشور نايل شود.

كريس رونالدو يكي از سريع ترين فوتباليست هاي جهان به شمار مي رود و همچنين ركورد بلندترين پرش در بين فوتباليست هاي جهان را نيز به خود اختصاص داده است. وي آميزه اي از پتانسيل هاي مختلف نظير سرعت، قدرت، استقامت، حركات نمايشي، تكنيك، شوت هاي پر قدرت و … مي باشد.

قدرت گل زني كريس رونالدو به قدري بالا مي باشد كه در مقايسه با تيم هاي حاضر در تاريخ رقابت هاي ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا، تنها هفت تيم موفق شده اند بيشتر از كريس رونالدو در اين رقابت ها گل زني كنند كه اين يك آمار بي نظير و طعنه آميز مي باشد.

در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، تيم ملي فوتبال پرتغال به همراه رونالدو در مرحله گروهي با تيم‌هاي ملي اسپانيا، ايران و مراكش هم‌گروه شد. رونالدو توانست در بازي نخست مقابل اسپانيا هت تريك كند و پس از پشت سر گذاشتن ركورد فرانس پوشكاش مجارستاني، به ركورد دومين بازيكن گلزن ملي جهان پس از علي دايي (۱۰۹ گل) تبديل شود. در بازي دوم مرحلۀ گروهي، پرتغال توانست با تك گل رونالدو مراكش را شكست دهد.

در بازي سوم، تيم پرتغال مقابل تيم ملي فوتبال ايران صف آرايي كرد، لحظۀ اوج اين ديدار مهار پنالتي باد آوردۀ كريستيانو رونالدو توسط عليرضا بيرانوند دروازبان تيم ايران بود كه پس از بازبيني VAR نصيب بازيكنان پرتغال شده بود. همچنين به اذعان برخي كارشناسان، رونالدو به دليل خطاي عمد غيرورزشي و كوبيدن آرنج از پشت به بازيكن تيم ايران مرتضي پورعلي‌گنجي مستحق دريافت كارت قرمز از داور پاراگوئه‌اي بازي انريكه كاسرس بود كه پس از بازبيني VAR داور نهايتاً بر خلاف قوانين به نشان دادن كارت زرد به رونالدو اكتفا كرد. بازي نيز نهايتاً با پنالتي منجر به گل تيم ايران كه توسط كريم انصاري‌فرد زده شد با نتيجۀ مساوي ۱-۱ به پايان رسيد و رونالدو در زدن گل به تيم ايران ناكام ماند و صدر جدول گلزنان را در مرحلۀ گروهي از دست داد.

تيم ملي پرتغال در مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه با نتيجه دو بر يك برابر اروگوئه شكست خورد و رونالدو و يارانش وداع زودهنگامي با جام بيست و يكم داشتند.

افتخارات ورزشي كريستيانو رونالدو

باشگاهي

منچستر يونايتد

♦ ليگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸

♦ جام حذفي فوتبال انگلستان: ۰۴–۲۰۰۳؛ نايب قهرماني: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۷–۲۰۰۶

♦ كارلينگ كاپ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸

♦ جام خيريه انگلستان: ۲۰۰۷

♦ ليگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷؛ نايب قهرماني: ۰۹–۲۰۰۸

♦ نايب قهرماني سوپرجام اروپا: ۲۰۰۸

♦ جام باشگاه‌هاي فوتبال جهان: ۲۰۰۸

رئال مادريد

♦ لا ليگا: ۱۲–۲۰۱۱

♦ كوپا دل ري: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نايب قهرماني: ۱۳–۲۰۱۲

♦ سوپركوپا د اسپانيا: ۲۰۱۲؛ نايب قهرماني: ۲۰۱۱، ۲۰۱۴

♦ ليگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳

♦ سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴

♦ جام باشگاه‌هاي فوتبال جهان: ۲۰۱۴


افتخارات ملي كريستيانو رونالدو

پرتغال

♦ جام ملت‌هاي اروپا: نايب‌قهرماني: ۲۰۰۴

♦ جام جهاني: مقام چهارم: ۲۰۰۶

♦ جام ملت‌هاي اروپا: قهرماني: ۲۰۱۶

انفرادي

♦ توپ طلاي فيفا: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

♦ بازيكن سال فوتبال جهان: ۲۰۰۸

♦ ستارگان تيم‌هاي فيناليست جام ملت‌هاي اروپا|تيم منتخب جام ملت‌هاي اروپا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲

♦ تيم سال يوفا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

♦ بهترين بازيكن سال سر مت بازبي: ۰۴–۲۰۰۳، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ بازيكن جوان سال پي‌اف‌اي: ۰۷–۲۰۰۶

♦ بازيكن سال پي‌اف‌اي: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ بازيكن سال اتحاديه نويسندگان فوتبالي: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ بازيكن فصل ليگ برتر انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ آقاي گل ليگ برتر انگلستان: ۰۸–۲۰۰۷

♦ كفش طلاي اروپا: ۰۸–۲۰۰۷، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳

♦ توپ طلاي اروپا: ۲۰۰۸

♦ جايزه بهترين بازيكن سال اروپا: ۱۴–۲۰۱۳

♦ بازيكن سال ورلد ساكر: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

♦ جايزه پوشكاش فيفا: ۲۰۰۹

♦ آقاي گل لا ليگا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۱–

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 116
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 65
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 61
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 425
  • بازدید ماه : 128
  • بازدید سال : 11872
  • بازدید کلی : 62448
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی